woensdag 9 maart 2011

Aveda Earth Month 2011

Ik kreeg een pers bericht binnen over Aveda Earth Month en vond dit zo'n mooi gebaar en doel van Aveda dat ik 'm graag met jullie wil delen... :)

Eén op de 7 mensen over de hele wereld heeft geen toegang tot schoon drinkwater! Iedere 21 seconden* sterft ergens ter wereld een kind omdat het geen toegang tot schoon water heeft. Vrouwen in ontwikkelingslanden lopen gemiddeld 6 km om aan schoon drinkwater te komen. Daarom staat Aveda’s Earth Month campagne geheel in het teken van WATER. Aveda Earth Month 2011 roept iedereen op tot actie om schoon drinkwater toegankelijk te maken voor iedereen! 



Hoe?
Net als vorig jaar zullen in de maand april de speciale limited edition Light the Way™ kaars en de Join The Pipe waterflesjes verkocht worden in de Aveda salons en spa’s. Doel van Aveda is om wereldwijd  $ 4 miljoen bij elkaar te brengen.

Aveda 2011 Light the Way™ kaars.
De speciale limited edition kaars van sojawas bevat een heerlijk aroma van organische Franse lavendel en heeft een verkwikkende werking op body & mind. Het glas rondom de kaars is gemaakt van 100% gerecycled glas. De totale opbrengst gaat naar het Global Greengrants Fund (GGF) ter financiering van schoon water projecten.
Adviesprijs:  NL € 15, BE € 15,25



Aveda & Join The Pipe limited edition 2011 waterfles
Jointhepipe.org promoot het gebruik van kraanwater en heeft hippe duurzame BPA-vrije plastic waterflessen ontwikkeld (in de vorm van een stukje waterpijplijn) die het gebruik van plastic flesjes tegengaat om zo de langste waterpijpleiding ter wereld te bouwen. Gedurende de maand april is een nieuwe hippe limited Aveda edition te koop in de Aveda salons & spa’s in de Benelux. Met de opbrengsten worden waterpompen en de bouw van waterputten gefinancierd in ontwikkelingslanden. (onderop de fles staan de coördinaten van de put of pomp waar je donatie aan bijdraagt). Zo bouwt Aveda mee aan de langste waterpijpleiding ter wereld. In 2010  financierde Aveda 5 waterpompen in Afrika en 5 in Bangladesh.
Adviesprijs: NL € 15, BE € 15,25



Ik ken Aveda al jaren en het is en blijft een prachtig merk, mijn leraar op de Kappersacademie was dan ook altij lyrisch over het merk! Prachtig dat ze naast hun "wellness" producten ook zich inzetten voor zoiets moois, wat is het doel van Aveda:
                                                                                                                                                              Onze missie bij Aveda is te zorgen voor de wereld waarin we leven, van de producten die wij maken tot de wijze waarop we iets teruggeven aan onze samenleving. Bij Aveda streven we ernaar een voorbeeld te stellen voor milieuleiderschap en verantwoordelijkheid, niet alleen in de wereld van schoonheid, maar overal ter wereld.

* New York: UNICEF and Geneva, World Health Organization, 2008


Wat vinden jullie van de producten en het doel van Aveda?


8 opmerkingen:

  1. Ik kreeg hem ook binnen, wat een super mooi initiatief!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Wat een mooie actie, ik kan het altijd wel waarderen als een merk zich inzet voor een mooiere wereld.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Ik zou die kaars zeker wel willen hebben! Al heb ik geen idee waar ik de salons kan vinden..

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Ik vind het echt een super goed initiatief! Fijn als grote merken zich inzitten voor goede doelen! :D Doet me erg goed om dit te lezen. Ik had het namelijk nog niet gehoord!
    Liefs,

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Ook ik vind het erg goed dat grote merken zich inzetten voor goede doelen!

    En ik ben gek op geurkaarsen! :D

    BeantwoordenVerwijderen
  6. een heel goed initiatief van ze zeg!

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Een erg goed initiatief inderdaad!

    BeantwoordenVerwijderen