maandag 14 april 2014

In love with China Glaze


Hoewel ik zo nu en dan al wat nagellakken van het merk kocht heb ik nooit zo goed naar het merk ansich gekeken, meer een populair merk met een steeds nieuw en leuk assortiment en prachtige reclame campagnes. Voor een gemiddelde vrouw heb ik redelijk wat lakken maar voor een addict in beauty and polish weinig. Ik ben altijd al meer geweest van als je koopt, koop dan een goed en wellicht duurder goedkoop product dan 20 stuks van mindere kwaliteit. Aan het einde van de rit heb je èn meer plezier van een product èn eigenlijk bespaar je geld. Dit zijn niet eens de enige voorbeelden waarom. 



Goed ik heb dan ook niet maar puur alleen gekozen voor een Beautyblog maar dit is een onderdeel ervan. Ik licht uit wat ik een goed product vindt. Ik ben nu door het gebruik en met de achtergrond in gedachte echt verliefd op China Glaze geworden en zal me dan ook zoveel als mogelijk richten tot dit merk. Ik heb ook wat huis gehouden in mijn "assortiment" nagellakken en heb er zo'n 85-90 over gehouden. 


Het grootste deel van mijn lakken. Eigenlijk mogen ze niet blootgesteld worden aan zoveel (zon)licht omdat ze dan schijnen te kunnen gaan stinken maar daar heb ik "lak" aan :-).


De lakken van China Glaze zijn eigenlijk nog relatief goedkoop voor de kwaliteit die je krijgt. Ik heb jarenlang kunstnagels gehad en nu, sinds een jaar niet meer. Hoewel mijn nagels niet heel erg geleden hebben beginnen ze de laatste tijd wel sterker en mooier te worden. Echter mijn nagels lakken, deed ik niet meer zo. Een tijd geleden raadde Linda van Echantra mij al aan de China Glaze uit te proberen gezien de ingrediënten van dit merk. Onlangs bezocht ik haar showroom en sjaaaa daar kom je me wat lakken en make-up tegen, heerlijk! China Glaze is wel een merk die volgens mij de boventoon voert gezien de diversiteit.

Wat maakt het nou zo uniek:


De nagellakken bevatten China clay, een nagelverharder, hetzelfde materiaal dat porselein zijn glanzende afwerking geeft. 
Alle China Glaze kleuren bevatten géén DBP, Tolueen en toegevoegde Formaldehyde.

Wat houd dat in:

China clay is een steensoort dat rijk is aan kaolinite en behoort tot de groep van aluminum silicates (een groep van mineralen). Het wordt vaak gerefereerd aan koalin of witte klei. Je vind dit o.a. vaak terug in gecoat papier (folders en magazines worden vaak hier op gedrukt, niet te verwarren met een coating die er naderhand overheen gaat), ceramiek, medicijnen, cosmetica en tandpasta. Het is het hoofd ingrediënt in porselein.
DBP ofwel Dibutylftalaat is een van de meest gebruikte weekmakers, in de eerste plaats voor PVC. Daarnaast wordt het ook toegevoegd aan kleefstoffen, drukinkten en andere toepassingen, vroeger onder meer in cosmetica (nagellak). Het mag niet aan cosmetica toegevoegd worden in de Europese Unie, omdat de stof wordt beschouwd als toxisch voor de voortplanting. 
Tolueen wordt onder andere als verdunningsmiddel en als grondstof in de chemie gebruikt. Tolueen is het belangrijkste bestanddeel van thinner.
Formaldehyde ofwel formaline is een gas en kan ook opgeslagen worden als een makkelijker bewaarbare en bewerkbare chemische verbinding.

En dat te bedenken dat er mensen zijn die verslaafd zijn aan het drinken van nagellak, zo vertelde mijn zus dat gezien te hebben op tv. Ieuwwww!!!

Echt lekker helemaal gezond is nagellak niet maar China Glaze is dan wel 1 van de minst agressieve soorten die er zijn. Het beschadigd in die zin je nagels niet (zo min mogelijk) en pluspunt ze verharden je nagels.
Wat mij opvalt is dat ze vrijwel allemaal fijn lakken, drogen redelijk snel en ja daar komt het, ze chippen niet meteen de eerstvolgende dag van je nagels! Ik heb gemiddeld 3 à 4 dagen plezier van een lakbeurt. Voor op "natuurnagels" is dat een erg lang behoud van je lak. Ik gebruik geen basecoat en ook geen topcoat maar 2 à 3 lagen van de lak. Ik ontvet wel eerst even met nagellak remover.


Mijn 12 stuks lakken van China Glaze.


Eind van de maand begreep ik van Linda (Enchantra) dat er nieuwe collecties uit komen, zo te zien zijn dit "Suprise" en Sea Goddess" (hihi ik sta dan vooraan :-)). Je hoeft uiteraard niet compleet met de nieuwste kleuren en lakken mee te lopen en is er van dit merk voor iedere (vrouw) wel wat wils. De prijzen variëren ongeveer van €5,95 tot €6,95. Op dit moment kun je ook de nieuwe collectie "City Florish" aanschaffen. De collectie bestaat uit 12 prachtige lentekleurtjes. Voor de gehele collectie van China Glaze kijk je op Enchantra.com tevens zijn er op dit moment veel lakken in de aanbieding, scoren dus! ;-)

It's a Trap-Eze!  - Uit de Cirque du Soleil collectie

Go Go Pink /  Be Marry, Be bright - uit de Happy Hollyglaze collectie


Heb je een favoriet van China Glaze of (leuke) tips of een opmerking, graag! 
"Je boekt vooruitgang wanneer elke fout een nieuwe is" 

See you soon xoxo Heidi

Deze post is niet gesponsord.
Bron: wikipedia


2 opmerkingen:

  1. Mooie verzameling!! Prachtig je laatste manicure met de glitteraccent nagel!! For Audrey is mijn absolute favoriet van China Glaze samen met Pixie Powder (laatste CG aanwinst) .

    BeantwoordenVerwijderen