zaterdag 12 april 2014

Review nieuwste boek van Esther Verhoef - De kraamhulp

Ik ben echt dol op Literaire thrillers! Een nieuwe favoriet van me zijn de boeken van Loes den Hollander (echt een aanrader), zulke boeken verslint ik echt binnen no-time! De boeken van Esther Verhoef was ik al verliefd op en uiteraard wilde ik dan ook zo snel mogelijk haar nieuwste boek lezen, De kraamhulp.

Beschrijving:

Als Didi na een zware bevalling van haar eerste kindje aan bed is gekluisterd, is ze dolgelukkig met de hulp van de kraamhulp. De baby is lief en gezond, maar Didi's herstel gaat langzaam.

Miriam, werkzaam bij de politie Rotterdam, kan de plotselinge dood van haar broer niet verwerken. Ze vermoedt kwade opzet van zijn mooie weduwe Hennequin. Tijdens haar zoektocht naar Hennequins verleden groeit bij Miriam de overtuiging dat ze te maken heeft met een levensgevaarlijke psychopate. En juist deze vrouw heeft zich onmisbaar gemaakt in het jonge, kwetsbare gezin...
De kraamhulp beschrijft tien beslissende dagen uit het leven van drie jonge vrouwen. Kwetsbaarheid, wilskracht en moordlust vinden elkaar in een beklemmende, ontroerende pageturner: Esther Verhoefs engste thriller ooit.

Recensie(s):

Didi Vos is door een zware bevalling en tijdelijke bekkeninstabiliteit aan bed gekluisterd. Ze is daarom erg blij met haar kraamhulp Hennequin Smith, maar weet niet van dier verborgen agenda. Tegelijkertijd heeft inspecteur Miriam de Moor van de politie van Rotterdam nog steeds twijfels over de plotselinge dood zes maanden terug van haar broer Bart die was getrouwd met Hennequin. Ze doet buiten haar collega’s om stiekem onderzoek naar de schoonzus die ze nooit heeft gemogen en niet vertrouwt. Al gauw ontdekt ze van alles dat om nader onderzoek vraagt en haarzelf in gevaar brengt. De vroegere auteur (1968) van succesvolle boeken over huisdieren debuteerde in 2003 met de thriller 'Onrust'* en schrijft sinds 2006 psychologische thrillers die bestsellers zijn. In deze achtste thriller wordt de spanning knap opgebouwd in een vlot verteld verhaal dat heen-en-weer springt tussen de goed beschreven Didi, Miriam en Hennequin, en dat gezien het kraamonderwerp vooral vrouwen zal aanspreken. De plot is niet verrassend, maar de overtuigende ontknoping is dat wel.

Ik heb echt een diep respect voor de manier waarop dit boek geschreven is, ik denk dan altijd hoe kan het dat je zo'n verhaal op papier krijgt! Om zoiets te schrijven moet je wel in de huid van de karakters kruipen en waar het eigenlijk een beetje om draait in het boek is echt een sluwe en duivelse vrouw. Wat ik bijzonder vond aan dit boek ten opzichte van haar andere boeken is dat het merendeel geschreven is vanuit de gedachtes van de "slechterik" om het zo maar te omschrijven. Ik kreeg zo nu en dan echt de kriebels van deze "kraamhulp". Niets voor niets dat dit boek is uitgeroepen tot winnaar NS Publieksprijs.

Ik las het boek (Ebook) echt in 2 dagen uit, het is zo verslavend dat je blijft lezen. Ontzettend spannend en goed gedetailleerd geschreven. Echt een topper en zeker een aanrader als je van dit soort genre boeken houdt.

Je kunt het de Hardcover kopen voor €24,95, de Paperback voor €19,95 of het Ebook voor €9,99.
Een Ebook vind ik soms best makkelijk gezien je 'm meteen (na betaling) op je boekenplank van je tablet hebt staan en het leest 's avonds op bed makkelijk (ook voor als je ogen wat minder worden) en hoef je man- of vriendlief niet te storen met het nachtlampje wat blijft branden ;-)

Mocht je 'm gelezen hebben wat vond jij er van en wellicht heb je nog leuke aanraders!

See you soon xoxo Heidi

P.s. Tijdelijk is de site onder constructie gezien de omzetting naar een CMS systeem vandaar dat de site nu tijdelijk te bereiken is onder: http://fabulousfeelingblog.blogspot.nl/