vrijdag 10 september 2010

Heerlijk en verassend boek: Mannen, geld & chocola



Omschrijving:


Maya, dertig plus en een maatje meer, droomt ervan schrijfster te worden. Maar het lukt niet met de mannen, haar koffieshop houdt ze met moeite draaiende en ze troost zichzelf met haar zelfgemaakte chocolaatjes. Een toevallige ontmoeting zet haar leven op zijn kop. Maya ontdekt wat het leven je te bieden heeft als je echt je hart kunt volgen, liefde zonder jezelf te verliezen, werk waar je je passie in kwijt kunt en chocola, veel chocola om van te genieten, niet om je ellende mee weg te eten!

Mijn beleving:

Ik kreeg het boek cadeau en dacht "ow heerlijk, een chicklit, ben ik dol op" de titel doet dat wel denken... eerlijk gezegd vond ik het meer dan een chicklit, een heerlijk "weglees" verhaal met wijze en bruikbare levenslessen erin verwerkt. Heel veel punten die je absoluut herkend in je eigen leven (zelfs even een traantje weggepinkt omdat ik me hier zó in herkende) en eigenlijk denk ik ook dat het boek niet alleen bestemd is voor vrouwen ;) Ik heb het idee dat de schrijfster "Menna van Praag" het idee had om boeken als "The Secret" e.d. in een verhaal heeft weten te stoppen, wat meer begrijpelijk is makkelijker bruikbaar is. Ik kan het echt iedereen aanbevelen! 
Mocht je het gelezen hebben, zou ik heel graag weten hoe jullie het boek ervaren hebben!

Voor meer info:


Geen opmerkingen:

Een reactie posten