dinsdag 10 juli 2012

Biodermal P-CL-E fluïde


Een hele poos geleden ontving ik van Biodermal dit hele leuke pakketje, een grote roze box (de eerste indruk was al meteen goed, hoe kun je een vrouw blij maken ;-)) met daarin een schattig pakketje met die de P-CL-E fluïde bevatte. Ik heb 'm inmiddels goed uit kunnen testen en dus een goede mening kunnen vormen...


Wat belooft de fluïde:

Iedereen heeft wel eens last van kleine huidprobleempjes in het gezicht, zoals rode en droge plekjes, schilfertjes, littekentjes, een geïrriteerde, onrustige huid of een zeer droge huid. P-CL-E fluïde is speciaal ontwikkeld om je kwetsbare huid te verzorgen met zuivere ingrediënten die de huid nodig heeft om stralend en gezond te blijven. De P-CL-E formule hydrateert, verzacht, geneest, verzorgt, kalmeert en beschermt je huid. P-CL-E fluïde is een multifunctionele crème, geschikt voor alle huidtypen en speciaal ontwikkeld voor de onrustige of geïrriteerde huid die wel wat extra stimulans en ondersteuning kan gebruiken. Omdat de fluïde een lichte, niet vette textuur heeft, is dit product zeer geschikt voor dagelijks gebruik. Dankzij de lichaamseigen werkstoffen en natuurlijke extracten komt de huid weer in balans en op conditie. De P-CL-E fluïde is dermatologisch getest & pH huidneutraal.




  • P-CL-E fluïde spoort de huid aan om zelf weer in actie te komen. Dankzij de lichaamseigen werkstoffen en natuurlijke extracten wordt het natuurlijk herstellend vermogen van de huid gestimuleerd.
  • Plantaardig Ceratonia-extract vormt een beschermend laagje op de huid. Hierdoor wordt de huid geholpen zichzelf te beschermen tegen externe invloeden en wordt haar natuurlijke weerstand versterkt.
  • Natuurlijke glucoproteïnen revitaliseren, regenereren en stimuleren de biologische processen in de huid.
  • Vitamine E neutraliseert de schadelijke effecten van vrije radicalen.
  • De fluïde is speciaal ontwikkeld als dagelijkse verzorging voor het gezicht en kan zowel overdag als ’s nachts gebruikt worden
Zo dat is nogal een lijstje :-)
Ik heb een vrij gevoelige huid, een dag en/of nachtcrème reageert mijn huid heel goed of heel fout op, uiteraard is niet iedere huid hetzelfde maar ik vertel ook echt mijn mening.... gelukkig reageert mijn huid er goed op. Het voelt luchtig aan, trekt snel in.

Wat ik zelf bijzonder vind is dat de fluïde voor zowel de dag als de nacht kan worden gebruikt. Overdag dient de fluïde dus te beschermen en 's nachts te voeden en je huid te laten rusten. De fluïde plakt niet dat is dus handig voor overdag, voor onder je foundation en zowel voor 's nachts... kan je vriend of man je dus gerust een lekkere smakkerd geven als je saampjes onder de wol kruipt...  ;-) het is ook vrij neutraal van geur.... nog een pluspunt!

De fluïde is Ph neutraal, dat betekent dat het een Ph waarde heeft van 7, dit houdt in: niet basis en niet zuur en ligt gelijk aan de gemiddelde Ph waarde van ons vrouwenhuidje, die op 5,8 ligt. Goed om te weten dus :-)
Persoonlijk vind ik de fluïde ideaal voor overdag maar voor de nacht smeer ik toch liever een gewone nachtcrème omdat ik dat net iets lekkerder vind en ik het idee heb dat ie bij mij net niet toereikend is. Ik vind Biodermal wel een erg fijn merk en qua prijsklasse ligt het ook mooi in het gemiddelde. Ik denk tevens ook dat het een ideale crème voor mannen is. Je krijgt veel mannen al niet aan het smeren maar met de toch strakke uitstraling en de bovengenoemde punten zal ie toch wat aantrekkelijker zijn.. en zolang het flaconnetje toch op je toilettafels staat... ;-)


De fluïde heeft een handig pompsysteempje wat dus praktisch en hygiënisch is en is verkrijgbaar 50 ml en heeft een consumenten advies prijs van €23,50.
Voor meer producten van Biodermal en de complete P-CL-E huidlijn kijk dan op www.biodermal.nl

Heb jij al eens producten van Biodermal gebruikt en wat vindt je dan een echte aanrader?



3 opmerkingen:

  1. Dat hebben ze zeker leuk ingepakt.. daar wordt iedere vrouw zowieso al blij van hihi.
    Dit product klinkt goed. Ik vind Biodermal producten ook fijn alleen vind ik het jammer dat ze parabenen en parfum toevoegen aan de producten. Voor mensen met een gevoelige huid zijn dit natuurlijk geen ideale ingrediënten. Misschien dat deze stoffen niet in dit product zitten..

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Klopt Deb, bedankt voor je reactie! Er zitten helaas wel parabenen en parfum in ik ben het erbij vergeten te vermelden. :-)

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Ik heb lange tijd de PCLE crème gebruikt en was er erg blij mee omdat hij mijn huid goede voeding gaf.
    Van deze fluïde lijkt het me superfijn dat hij een pompje bevat. Is toch een stuk hygiënischer!

    BeantwoordenVerwijderen