woensdag 26 maart 2014

Inspiratie Hacks

Ik zie het zo veel de laatste tijd voorbij komen... "Hacks". Meubels die in een compleet nieuw jasje worden gestoken, oude pallets die tot banken worden getransformeerd en een potje of vaas die een heel ander doel krijgen.

Qua meubelen ben ik hier al even mee bezig alleen schiet het er de laatste tijd wat bij in. Wat ik altijd wel doe is zoeken naar oplossingen om iets op te bergen en items in mijn huis anders te gebruiken. Ik laat vandaag een aantal voorbeelden van mijn "Hacks"zien... en misschien... breng ik je nog op een leuk idee! :-)

Naast het plankje heb ik ook een schaal staan waar ik uitjes, tomaatjes etc. in heb liggen zodat je dagelijkse producten bij de hand hebt.



Als ik sta te koken verlaat ik na genoeg nooit de keuken maar omdat ik sta te wachten dacht ik goh misschien is het handig om mijn iPad ergens te zetten, zo kan ik wat tv kijken en recepten erbij houden (al gebruik ik die niet heel vaak) en zelfs muziek luisteren. Als je een tablet hebt en je bent fan van 24Kitchen kan dit best handig zijn.

Ik bedacht me dat een boekenstandaard wel een idee zal zijn maar aangezien de enige die ik kon vinden van duur waaibomenhout was heb ik het even gelaten voor wat het was. Totdat ik met mijn moeder in de Action liep en dit plankje zag waar je fotolijstjes in kon zetten en jawel voor een lief prijsje van nog geen 4 euro. Meenemen die hap! Netjes gaatjes geboord en hopla daar hing ie. De maat is precies goed en er is ook ruimte over om wat potjes op te zetten.


Ik kreeg van mijn zus een mokkenrekje, leek haar heel handig maar uiteindelijk kon ze er niets mee. Als ik me niet vergis kocht ze deze bij de Xenos. Na een aantal dagen naar het ding gestaard te hebben en ondertussen mijn laatjes en voorraadkast te hebben opgeruimd bedacht ik me dat het weleens handig zou zijn in de voorraadkast om er zakjes aan te hangen. 


Bij de Action (o.a.) verkopen ze grote en kleine afsluitzakken, hier heb ik gaatjes in gemaakt en aan het rek gehangen. Zo heb je alles makkelijk bij de hand en hoef je niet meer te zoeken.

Wat heb ik er zoals in gedaan: sponsjes, satéprikkers, servetten, lampjes, wierook, waxinelichtjes maar je kan er uiteraard van alles in stoppen én zo grijp je nooit mis (nu ja als je het bijhoud uiteraard ;-)).

Andere dingen die ik heb omgetoverd zie je hieronder:

Taartplateau waar ik allerlei kleine waxinelicht glaasjes op heb staan.


Grote (Oosterse) metalen schaal waar ik kaarsen in heb staan maar af en toe afwissel met leuke magazines erop gedecoreerd.



Cupcake standaard die ik als "fruitschaal" gebruik, ziet er meteen vrolijk uit op je tafel!
Op de achtergrond zie je een koekjes/bonbonschaal die ik als bloemenvaas gebruik.

Aardewerk kannen die ik in mijn keuken heb staan als houder voor al mijn pollepels, gardes, etc. Je kan bijvoorbeeld ook een vaas gebruiken, ziet er ook leuk uit!

En tot slot een bonbon schaaltje die waar ik mijn als soyawaxjes op heb liggen, ook een vrolijk gezicht!

Leuke ideeën zijn altijd welkom! Dus als je iets wilt delen of ik heb jou op een idee gebracht, let me know!

liefs xoxo Heidi





Geen opmerkingen:

Een reactie posten