dinsdag 25 maart 2014

Persevenement Duvel Mini



Het weekend is weer voorbij (ik begon gisteren met het schrijven van dit artikel), alle projecten die ik heb liggen qua werk liggen in de “proef” modus. Ik heb het afgelopen weekend hard doorgewerkt en nu is het tijd om aan mijn blog artikelen te werken. Het zonnetje schijnt heerlijk en dat motiveert nog meer om te schrijven vind ik :-)


Zoals sommige van jullie wellicht al hebben gezien op Instagram of Facebook ben ik afgelopen vrijdag naar een persevenement van Duvel geweest. Nu denk je misschien huh bier? Volgens mij dronk mijn oom Kees altijd die biertjes. Duvel heeft de laatste jaren hard gewerkt om het imago van hun assortiment bieren naar een veel hoger level te brengen en ook zeker met succes! Denk aan het merk Liefmans bier, want ja dat is een van de merken die de familie Moorgat, de oprichters van Brouwerij Moorgat Duvel ook inmiddels sinds 2008 onder hun hoede heeft.

Ik had al even geleden de uitnodiging zien binnenkomen op de mail van het PR bureau en was aangenaam verrast dat ik werd gebeld met de persoonlijke uitnodiging om naar het evenement in de nhow te Rotterdam te komen. Eenmaal aangekomen bij de nhow viel me op dat er een selecte groep aanwezig was. En vond ik het bijzonder dat ik en mijn broer René hierbij aanwezig mochten zijn. Er liepen vertegenwoordigers van Duvel Nederland en België rond, een aantal bloggers en daarnaast wat andere gasten zoals een chef-kok van 24Kitchen en een journalist van het magazine Elsevier.

Nadat we in het prachtige gebouw werden uitgenodigd om de zaal te betreden, we kwamen uit in een hippe bar met een uitzicht over de skyline van Rotterdam en pal voor ons de welbekende zwaan, begon de directeur van Nederland gevolgd door de CEO Michel Moorgat (vierde generatie van de Moorgat familie) zijn speech te houden en uiteraard werd het doek onthuld met het nieuwe blonde speciaal bier “Duvel Mini”.



Duvel Mini (een schattig flesje) heeft een inhoud van 18 cl en een alcohol percentage van 8,5 %. Voor de kleine genietmomenten zoals wordt aangegeven. Ik moet zeggen, dat klopte zeker! ;-) Duvel is een natuurlijk bier met pure ingrediënten en heeft een wat volle en tevens licht bittere smaak. Het unieke is het brouwproces van 90 dagen, bij vele pilssoorten ligt dit veel lager qua tijd.

Speciaal bieren worden steeds meer gedronken en er wordt dan ook flink ingespeeld op de huidige tijd, zoals bieren met minder calorieën (jaja aan ons vrouwen wordt zeker gedacht) fruitbieren, donker- en witbieren en groeit het aanbod aan proeverijen. De hippe uitstraling met een mooi design glas en dus nu ook de omgeving waar het bier gepresenteerd werd. Er wordt door Duvel ook goed ingespeeld op bier nuttigen bij gerechten, hoe de smaak goed tot zijn recht komt en bij welke gerechten het beste genuttigd kan worden.

Deze avond stond dus zeker ook in het teken van de combinatie bier en eten. Er werd een walking diner aangeboden met onder andere een zalmterrine met avocadocrème, een aspergesoep, een visrisotto, een kaasplankje en een rabarbercompote met witte chocolademousse (yum yum).

Na een leuk gesprek te hebben gehad met 1 van de vertegenwoordigers van Duvel werden we door hem uitgenodigd om een bezoek aan de Duvel brouwerij te komen brengen waar we uiteraard graag gebruik van gaan maken. Het vertelde ook nog iets wat mij niet bekend was nl. “Bier uit een fles behoort te worden ingeschonken in een droog glas en uit de tap in een nat glas. "Als je de bier inschenkt hoort er een soort bruisend straaltje vanuit de bodem te ontstaan", ikke maar denken dat de 2 vingers schuim voldoende was :-).

We kregen nog een leuke goodiebag mee, waaronder een 4 pack met leuk crocodesign kartonnen verpakking, een boek met recepten die met bier gecombineerd worden en leuke verhalen over de geschiedenis van bier.

Onderstaande biersoorten behoren tot de "Moorgat familie":
• Duvel
• Vedett 
• Bel Pils
• Maredsous
• La Chouffe
• De Koninck
• Liefmans


Een kleine impressie van de avond:








 Binnenkort zal “part II” verschijnen van het evenement, René zal dan zijn verhaal gaan delen, hij was onder de indruk van het verhaal achter Duvel familie en zal dus de zakelijke kant gaan belichten.

Ik heb het enorm naar mijn zin gehad en wil graag PR bureau Weber Shandwick bedanken voor de uitnodiging!

Voor de 18 plussers onder ons: Al zin in een biertje? ;-)



Geen opmerkingen:

Een reactie posten