zondag 16 maart 2014

Personal en Media


Zoals ik in een eerder artikel "What about blogging" al aangaf, ik wil een andere kant op met mijn blog. Nu toch even een aantal weekjes te hebben gezocht te hebben met de vragen: "Voor wie?" "Waarover?" en "Welke uitstraling?" begint het al iets meer vorm voor me te krijgen.



Voor wie?
Als een PR bureau je vraagt voor welke doelgroep je schrijft is dat een vraag die ik lastig blijf vinden. Ga je puur voor beauty gerelateerde artikelen dan is dat vrij simpel en kom je vaak in een beperkte leeftijdsgroep voor vrouwen maar wil ik dat... heel simpel, nee dat wil ik niet. Mijn interesses zijn heel breed en ik wil me niet beperken tot een doelgroep. In de loop der jaren zie je hoe media een steeds grotere rol gaat spelen in ons leven en naast media ook het stukje ontwerp wat daar aan vast hangt. Van jong tot oud, iedereen heeft iets met media. En dit blijft zich steeds verder ontwikkelen. Wat bedoel ik met ontwerp, kijk maar 's om je heen, vanaf het moment dat je opstaat totdat je naar je werk of school gaat, overal om je heen zie je ontwerp, het logo van je alarmklok tot aan je telefoon maar ook de vormgeving van je telefoon of de tube tandpasta, de fles shampoo en ga zo maar even door. Alles verteld een verhaal waar in de media erg op in wordt gespeeld. Ik vind het een zeer boeiend onderwerp en is uiteraard ook mijn dagelijks werk. Ik wil daar in mijn blog zo nu en dan verder op ingaan. Dus voor wie? Voor iedereen! Niet alle artikelen zullen je aantrekken maar dat is logisch, ik wil wel dat er van jong tot oud, man of vrouw artikelen geplaatst gaan worden waar je je in kan bevinden. Omdat media voor iedereen is :-)

Waarover?
Zoals ik al aangaf media, mijn vak maar ook over gezondheid, er is zoveel te doen over voeding, goede eetproducten. Er komt zoveel op je af tegenwoordig, een tal van boeken, superfoods en ga zo maar even verder. Daar wil ik op inspringen maar waarom het ook zo goed voor je is om gewoon te genieten en waarom dit zo belangrijk is. Daarnaast een stuk lifestyle. Lifestyle is veel omvattend en kan dus over van alles gaan, er moet ook een behoorlijke dosis luchtigheid in zitten. Alledaagse dingen, dat leuke blad, die stoere auto of wat DIY artikelen wat ook heel uiteenlopend is.

Ik ga dit niet alleen doen, mijn broer René gaat als gastblogger zo nu en dan ook artikelen schrijven. Hij zal meer op zakelijk en lifestyle richten. René zijn dagelijkse werk draait ook veelal om media en hij heeft uiteraard een andere kijk op dit alles. De andere gastblogger die zo nu en dan wat gaat schrijven is mijn nichtje Amber, een intelligente dame van 13 jaar die gaat vertellen wat in haar leven speelt omdat er veel jongeren en ouders (zelfs opa's en oma's) denk ik tegen zaken aan gaan lopen wat wellicht herkenbaar zal zijn. En uiteraard ook haar kijk op media en lifestyle.

Welke uitstraling?
Ik was al even aan het zoeken naar wat past en waar voel ik me prettig bij, verschillende ontwerpjes uitgeprobeerd en opeens bedacht ik me, ok alles weg nu, geen poespas en alleen een logo en tekst. Niet superstrak aangezien ik een roze fan blijf maar een herkenbaar ontwerp, wat rustig overkomt. Ik blog nu nog via Blogger maar langzaamaan zal ik over gaan naar CMS (Wordpress) om het nog persoonlijker en professioneler te maken.

Ik (of we ;-)) hebben dus niet echt stil gezeten de afgelopen tijd, zo staan een aantal leuke artikelen in de planning waaronder het verslag van 2 persevenementen.

Ik realiseer me nu ik dit schrijf dat er 1 vraag niet bijstaat, "Waarom?". Ga ik heel kort over zijn omdat ik deels van het antwoord toch al lichtelijk heb beschreven. Schrijven is iets wat ik al zo lang leuk vind en ik wil het graag delen. Ik zie het (tevens mijn broer ook) als een verlengde van mijn dagelijks werk.

Mocht je suggesties hebben dan is dit uiteraard altijd welkom, ik ben ook te bereiken via mail (zie contact) en inmiddels is er een Facebook pagina aangemaakt, hier kom je door rechts op de button te klikken :-)

See you soon xoxo Heidi


Geen opmerkingen:

Een reactie posten